tisdag 2 augusti 2011

Alltid redo..

Hela världen har kommit till Rinkaby och vi fick gratis inträdesbiljetter till World Jamboree av bästaste Nina så vi var en sväng ute i världen i söndags. Ja, så kändes det faktiskt när vi besökte scoutlägret. Det var verkligen en upplevelse att se denna primitiva stad som var uppbyggd ute på dom stora övningsfälten. Allt ver väldigt väl genomtänkt och arrangerat. Det var ingeting som hade lämnats åt slumpen. Att alltid vara förberedd är väl säkert ett viktigt varumärke för en scout. Jag har själv aldrig varit scout men det verkar onekligen spännande att vara scout iallafall i det lägret. När jag gick omkring där så kunde jag inte låta bli att tänka på hur det var på Woodstock festivalen 1969. Där var det nog Flower Power och en rökridå som nog inte kom från några lägereldar inte.....I Rinkaby fanns det en enorm scen lite utanför lägret och jag har hört rykten om att det var tänkt att U2 skulle göra en hemlig (?) konsert där på avslutningen. Och DÅ önskar jag verkligen att jag vore scout på Worlds Jamboree!!

Ingången

Det var svårt att återspegla på foto hur stort det egentligen är pga att det är uppbyggt på helt platt mark


Gunga ala Barna Hedenhös!


Scouternas gym

Vi fick tälja vars en sked (eller ja......nåt liknande...)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar