söndag 3 juli 2011

Vi har fått tillökning....

......  i hönsgården! Ägget har kläckts och idag har vi äntligen fått se den allra sötaste lilla kycklingen (för er som har följt bloggen så är det ju givetvis nya ägg som har ruvats på, för förra omgången blev det inget av)


Det var minst sagt uppståndelse i hönshuset när tupparna hörde kycklingens pip. Men dom fick minsann inte se underverket ännu eftersom den låg kvar i värmen under hönsmamman. För säkerhets skull flyttade den nyblivna mamman och hennes nyfödda och ofödda (det okläckta ägget) in i en egen svit brevid de andras lägenhet. 

Den stolta modern

Simningen i Råbelöfssjön var lite av en utmaning idag. Det gick relativt höga vågor som sköljde över mig ideligen. Det svaldes en hel del vatten kan jag berätta, men jag klarade mig från kallsupar. Idag simmade jag i 1 timme och 11 minuter och det känns som att det börjar närma sig den tid jag förväntar mig att ligga i blöt i på söndag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar