tisdag 19 juli 2011

Randigt vatten?

HM:s höstkatalog damp ner i brevlådan idag. Det är ju lääänge tills det blir höst. Nu njuter jag ju av sol och bad så inga höstkläder för mig, tack! Däremot har rastlösheten slagit sig ner i mig och av en händelse (?) snubblade jag över en Triatlontävling i Helsingborg nu på söndag. Efter ett och annat sms var saken klar och startavgiften betald. Tur man inte har så svårövertalade vänner för nu är vi plötsligt 4 i bilen som kör mot västkusten tidigt söndagmorgon. KUL! Distansen är olympisk dvs 1500/40/10. Cykeln har inte varit ute sedan Vätternrundan men jag tror att jag kommer ihåg hur man gör..... Jag kommer iallafall ihåg simtagen för det har varit 2 km simning i Råbelöfsjön på programet ikväll. Det var härligt men en aning kallt bitvis. För att beskriva det måste jag bara citera Lotta Järnviljan: '-vattnet är liksom randigt'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar