fredag 29 juli 2011

Man blir inte förkyld av att frysa...

eller ???
Som den sjuksköterska jag är, så vet jag att ett förkylningsvirus hoppar inte på en på grund av att man har klätt sig i fel kläder och är kall, frusen eller blöt. Förkylningsvirus är något man (rent vetenskapligt) blir smittad av. Därför var jag inte särskilt orolig för hälsan i söndags när jag cyklade iskall och genomvåt i 1½ timme under Helsingborgs Triathlon. Jag hann fundera en hel del på det under min ensamna cykling (drafting är ej tillåtet i triathlon, därför får man inte vara nämre någon annan cyklist än 10 meter)  i söndags. Jag tänkte att blir jag inte sjuk av detta så stämmer vetenskapen.
Men...... ingen regel utan undantag......I onsdags gjorde sig nämligen viruset sig till känna och parkerade i min kropp. Skit oxå....
(Jag kan inte låta bli att skämmas över att jag gnäller om såna här struntsaker här.....Det känns det väldigt banalt i det stora sammanhanget..)

JÄKLA SKITVÄDER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar