måndag 13 juni 2011

SOMMARLOV och SNART SEMESTER

Igår byggdes det en lådbil här hemma av gamla barnvagnshjul och Noas gamla uttjänade bilbarnstol. Sen var det full rulle med vrålåket. Det var bara en viktig detalj som saknades på det annars väldigt genomtänkta bygget....Nämligen bromsen. Det finns EN stolpe på hela vägen från brevlådan och den lyckade Linn frontalkrocka med! Men det gick ju bra...hon hade ju bältet på sig i bilbarnstolen



Ridtur på Lisen i trädgården


 NU är äntligen 100 mil rullade på cykeln och jag har kommit på att det nog inte är så kul det här med cykling. Åtminstone inte när man ska träna ensam. Det är långa, dryga pass, man har ingen att prata med och nog fanken har man vinden MOT sig i alla väderstreck... Men förhoppningsvis kommer jag att hitta nåt lämpligt sällskap på Vätternrundan (det vill säga en klunga som kan göra jobbet åt mig.... ;-) Jag har läst i en cykeltidning att den som "ligger på rulle" spar 40% mer energi, jämfört med den som ligger först och drar. Den största frågan inför starten är bara vilen SUB grupp jag platsar i....FÖR DET HAR JAG INGEN AAAANIIIING OM....

 Nej, tacka vet jag löpning....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar