tisdag 28 juni 2011

Osannolik träningsvärk

Jag har sprungit Lidingöloppet och maraton, åkt Öppet Spår och cyklat 30 mil under Vätternrundan men aldrig haft sådan träningsvärk som jag har nu. Jag kan inte tänka mig att det kommer från nåt annat än simningen. Det är helt ofattbart att det kan göra så ont i låren efter att ha sprattlat lite i bassängen en timme åt gången. Imorgonkväll ska jag iallafall avancera en aning och ge mig ut i sjövatten. Då får jag väl testa flytkraften i våtdräkten.

Ikväll har jag haft extra fint sällskap på min löparrunda. Bästaste Linn var fast besluten att hon skulle cykla med. Det var ingen idé att försöka säga att rundan skulle bli en HEL mil och 125 höjdmetrar. NIX hon hade redan bestämt sig. Och det gick jätte bra. Hon kämpade på och klagade inte, trots uppförbackarna.


På Banvallen med Sockertoppen i bakgrunden

Äntligen uppe efter att ha bestigit backen ifrån Forsakar till Bökestorp. Puuuhh...

Pustar ut efter en HEL MIL på cykeln! Bra jobbat Linn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar