torsdag 9 juni 2011

"4 kvar"

Jag har så svårt för att komma ihåg att "dra" runt pedalerna när jag cyklar. Istället blir det ett statiskt tryck vilket innebär att mina stackars fotsulor inte får tillräckligt av det blod som dom behöver så väl . Är det då kallt också så blir det sju resor värre......
Men häromdagen fick jag ett bra träningstips av ordförande i Degeberga cykelklubb. Nämligen att knäppa loss ena pedalen och bara trampa med ena benet! Då MÅSTE man dra runt pedalen. Dock knäppte jag inte loss foten men jag "tänkte bort" det ena benet och lät ett ben i taget göra jobbet och det andra fick bara "åka" med runt. Då var man ju TVUNGEN att dra upp pedalen och då lossade ju automatiskt trycket på fotsulan. KANONBRA TIPS (men puuhhh...vad det var jobbigt...).

Noa har haft en superrolig paktikdag på Kristianstads Airport. Han var alldeles salig när jag hämtade honom och han berättade om allt från att köra (JA KÖRA!!) brandbil till att ta emot flygplanen, lasta väskor och skrämma bort fåglar på landningsbanan. Han var så nöjd och kunde gärna åkt dit imorgon också. Han blev verkligen väl omhändertagen!!

Spindelmannen har fått det fuktigt i huset idag.....

Ja just det.....höll på att glömma.... "4 kvar" betyder att 96 cykelmil är i hamn. TJOOHOOO!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar