onsdag 30 mars 2011

Svettig och solbränd i Monte Gordo

Efter 4 dagar i Portugal känns benen fortfarande pigga. Igår var det dock en tuff dag och långpasset blev 'bara' 19 km. Jag var rejält sliten. Men nu har jag druckit Resorb (vätskeersättning), och nu känner jag mig piggare. Igårkväll lyssnade jag på Pasi salonens föreläsning 'Trött fet och fyrtio'. Han var kul och inspirerande. Ska bli spännande och se om han når sitt mål, att bli världens bästa 45-åring i IronMan på Hawaii i höst. Idag har det varit högsommarvärme och jag har badat i havet. Här är helt fantastiskt. Idag har kvalitetspasset varit fartlek i grupp vilket var ett kul sätt att få lite fart på apostlahästarna. Alla i gruppen fick springa fram och bestämma fart under 30 sekunder, 1 min, 1,30 min eller 2 minuter. Sånt gillar jag! Lite överraskningar och olika farter. Imorgon blir det förutom morgonjogg i soluppgången, ett intervallpass på löparbanor. Däremellan klämmer jag in något styrkepass och sedan blir det beachen mitt på dagen. Det ska bli 24 grader imorgon! På fredag väntar bergspasset i Odelaite. 14 km bland apelsinlundar, dalar och berg. Nu är klockan 21 och min sovklocka ringer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar