onsdag 16 mars 2011

Nu vill jag bli frisk!!

Viruset har fortfarande ett starkt grepp om mig. Men nu vill jag bli frisk!! FORT!! Men Herre Gud som man gnäller...det är en vanlig förkylning som man blir frisk ifrån (skäms på MIG!!!..)
Men det är iallafall en bra vecka att vara sjuk på. Efter Öppet Spår och innan Springtimeresan till Portugal!!


Börjar fundera på hur jag ska lägga upp cykelträningen inför Vätternrundan. 30 mil skojar man inte bort....och jag tror att det kommer att göra OOOONNNTT (i vissa valda delar av kroppen...). Jag tror att jag ska fokusera på längden på mina cykelpass och inte så mycket på farten. Det gäller att nöta sadel så länge som möjligt för att träna nacke, rygg och rumpa att sitta i den positionen. Så fort vädret tillåter så får jag börja cykla till jobbet, och till mamma och pappa, och till Karen och Löparfolke.....ja det får bli till att cykla över allt...
Tyvärr är jag inte lika entusiastisk över cykelträningen som jag var över skidåkningen. Det tar ju sån tid att träna cykling. Om man jämför ett hyfsat, en timmes löparpass med ett cykelpass får man ju vara ute minst dubbelt så länge på cykeln för att det ska vara jämförbart. Och tid..... det har jag inte jätte mycket över....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar