torsdag 24 februari 2011

Vallning del 3

Ikväll har jag gjort den sista grunden för fästvallan. Mer än detta tror jag inte att jag kan förbereda så här långt i förväg utan nu är det bara att avvakta tills man har en så säker väderprognos som möjligt.
Så här har jag gjort:
Först har jag slipat lite med sandpapper på fästzonen och sedan har jag värmt in en grund base.

Efter det har jag sedan värmt in två lager av den röda vallan precis över bindningen.


(foto: Noa Persson)

Jag har ingen aaaaning om det blir bra men jag kan iallafall inte klandra någon annan om det inte skulle funka......
Det är så fantastiskt enkelt att söka kunskap på Internet. Och därmed kan jag avslöja att det mesta av min vallateknik finns att hitta i cyberspace.....
Dagens väderprognos för den 28/2 i Sälen:
Kl 07:00 -14
Kl 13:00 -1
Kl 19:00 -7

Fortsättning följer....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar