fredag 4 februari 2011

Långt och lugnt vs kort och fort

Nu har jag gett upp hoppet (för tillfället) om snöträning med skidorna. Nu får jag ut och rulla lite på skidorna. Idag vilar jag dock upp mig inför Ryssbergets gemensamma träningsdag imorgon. Då blir det nog 23-25 km i backarna runt Barnakälla innan det bjuds på lunch och föreläsning. Det ska bli KUUUL!!

Börjar känna mig pigg i benen igen. Det känns som dom börjar vaknar efter vinterdvalan.....
Hela vintern har ju varit lugn lång löpning utan att passa tiden. Nu ska man börja skörda vinsterna av allt det man har sått under vintern.
Jag läste någonstans att man kan likna löpningens vinterträning vid att bygga långa breda fina och stabila motorvägar som man sen ska köra fort på. Och jag ser framemot att ta på racerskorna.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar