söndag 2 januari 2011

Träning på Skepparslövs golfbana

Så här fina spår var det INTE på golfbanan i Skepparslöv, men det var inte långt ifrån...Hårda fina spår, nästan räls. Dock var det väldigt "glatt" och det gjorde förståss att fästet inte var lika bra. Valde mellan att valla blått, rött eller klister. Det blev ett par lager blått och sedan flera lager rött. Det blev nog ganska bra tror jag, men sista varvet fanns det inte mycket valla kvar och det var rejält bakhalt. Det goda glidet gjorde också givetvis att det gick som tusan i dom små nerförsluten och jag kunde i vanlig ordning få en närblick av snön.....(!) Men sekundjägare som jag är så är jag väldigt nöjd med klockan idag. Den slutade på 4,53 /km! För två månader sedan trodde jag aldrig jag skulle komma under 5 min / km oavsett hur förhållanden ser ut.


Året som har gått har varit händelserikt. Tyvärr nådde jag inte mitt största mål 2010 vilket var att springa på silvertiden på Lidingöloppet. Men å andra sidan har jag sprungit två marathon varav det andra (Växjö marathon) var en mer eller mindre impulshandling. Och med facit i hand så med träningsupplägget med många och långa träningspass så kanske man inte kan räkna med att bli snabbare på dom korta distanserna. Det har varit lite av en 10 sekundersregel under säsongen. Tiderna har legat på +/- 10 sekunder ifrån 2009 års resultat.

Usch, det låter som att jag är bitter men det är jag absolut inte!! Det finns betydligt viktigare saker här i livet än tävlingsresultat! Och jag är så lycklig över att vi alla är hela och friska och att "livet" har varit snällt mot oss i ett år till :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar