söndag 26 december 2010

JAG ÄR LYRISK.....


Idag är jag alldeles lyrisk över skidlycka. Jag har åkt dryga 20 kilometer i Bockeboda och det kändes hur bra som helst!! Allt stämde idag. Perfekta spår (med skånska mått mätt), rätt valla, tekniken satt och GPS:en mätte strax under 6 minuter / km. Glädjen var total! Längdåkning kan verkligen vara jättekul och hur jäkla irriterande som helst.

Jag hade tur eftersom jag träffade Pelle G precis när jag skulle ge mig ut på första varvet. Han erbjöd sig att följa med ut och coacha mig. Han sa att det inte var några större saker men lite finslipning på tex kordinationen frånskjut-stakning och att jag inte ska sätta i stavarna för långt fram. Så det är bara att träna träna träna :-)

Jag har ett litet problem till och det är att jag förfryser mina ögon. Jag har provat alla möjliga olika salvor men inget hjälper. Jag blir röd och svullen några timmar efter träningspasset och det ser ut som om jag har gått en boxningsmatch istället. Idag kletade jag klövervaselin i nästan hela fejan så närapå mössan halkade av mig. Det får jag väl utvärdera imorgon bitti. När min käre pappa simmade Vansbrosimmet fick man inte bära våtdräkt. Då har han berättat att han använde Ullfett mot det kalla vattnet. Det får bli min plan B. Det är bara det, att han har också berättat att de fick tvätta sig med avfettningsmedel efteråt(sånt som man har till bilarna) för att få bort fettet från kroppen. Jag undrar hur mina ögon blir efter det........;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar