söndag 17 oktober 2010

Växjö marahton

Fråga MIG vad som finns runt växjösjön och jag lovar, jag kan svara. Sprang nämligen Växjö Marathon igår och banan går 8 varv runt sjön. Det visade sig att det passade mig ypperligt med dennatypen av varvbana eftersom jag visste precis när vätskan kom och i slutet var det lätt att sätta upp små delmål.
Morgonen började med huvudvärk och lite stela ben efter att ha sprungit elljusstafetten i Hässleholm på fredagskvällen. Men när starten hade gått var huvudvärken borta och efter ca en halv kilometer hamnade jag brevid en tjej som jag höll jämna steg med. Vi snackade om allt möjligt. Det var hennes första mara och vi bestämde oss för att hjälpa varandra i mål. Vi fick mycket hejarrop utmed banan och det var riktigt roligt! Vi stärkte o peppade varandra. Det var en helt fantastisk höstdag och jag njöt för fulla drag. När vi hade 2 km kvar så var det bara 'pannben' som gällde. Då flöt det på och jag kände mig hur stark som helst. NÖJD OCH GLAD KOM JAG I MÅL PÅ TIDEN:

03:48:57


Jag tror jag har funnit tjusningen med att springa marathon. Ingen jäkt, ingen stress bara mala på i mil efter mil efter mil.....

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar