söndag 8 augusti 2010

I ett regnigt Åhus

Det finns EN tävling på hela året som man önskar riktigt varmt väder med stekande sol och gärna 25 - 30 grader, nämligen ÅHUS TRIATHLON. Idag var det spöregn och snålblåst. Men jag och Noa bet ihop och såg fram emot dagens utmaning. Noa deltog för första gången i mini Triathlon och fjärilarna i magen var många innan start... Det var mycket för honom som skulle gås igenom, många moment att komma ihåg och sen var ju upplevelsen att göra alla tre sakerna i följd helt ny. För minitriathlon var det distanserna50 m simning, 1800 m cykling och 600 m löpning som gällde.


En koncentrerad Noa står på bassängkanten och lyssnar på speakerns instruktioner. Det var INTE varmt i luften. termometern stod på 17 grader men i vattnet var det desto varmare.



På väg in för att växla till det sista momentet dvs 600 m löpning



Noa spurtar igenom vattenpölarna in i mål. Bra jobbat, Noa! Ännu en välförtjänt medalj till samlingen.


För min del gick det väl ganska bra. Slutade som 9:a i motionsklassen. Distanserna i motionsklassen är 400 m simning, 20 km cykling och 5 km löpning. Det är en kul grej och jag får ta det för vad det är....kan knappast räkna med bättre med tanke på att cykeln inte varit ute en enda meter sen förra sommaren och simmar det gör jag bara för att jag inte ska sjunka;-). Det är konstigt det där med cykling för trots att man har relativt bra löpstyrka går det inte att översätta i cykelstyrka, utan där kommer mjölksyran direkt när man försöker ta i. Vi får väl se om det blir Vättern nästa år för då får man ut och blåsa av dammet på Trekken några gånger.

1 kommentar: